2015
custodia.org

بيان صادر عن حراسة الأراضي المقدسة

لقد تم فقدان الاتصال في ساعات بعد الظهر المتأخرة من يوم السبت (4 تموز) مع الأب ضياء عزيز، عراقي الجنسية المنتمي إلى الرهبنة الفرنسيسكانية التابعة لحراسة الأراضي المقدسة، وكاهن رعية اليعقوبية (في منطقة جسر الشغور التابعة لمحافظة إدلب، سوريا).
لقد قام بعض المسلحين التابعين لكتيبة غير معروفة، التي قد تكون على صلة مع “جبهة النصرة”، بأخذ الأب عزيز لمقابلة “الأمير” في تلك المنطقة. منذ تلك اللحظة لم نسمع من الأب عزيز ولم نستطع اقتفاء أثره حتى هذه اللحظة.
نحن نعمل كل ما هو ممكن لمعرفة مكان اعتقاله ولضمان تحريره.

نحن نطلب من الجميع الصلاة لأجله.

في الأسفل تجدون بعض المعلومات عن الأب عزيز. مرفقة صورته

ولد الأب ضياء عزيز الفرنسيسكاني في مدينة الموصل، نينوى القديمة، في العراق في 10 كانون ثاني 1974. بعد دراسة في المعهد الطبي في مدينته، توجه لحياة الرهبنة، ونذر النذور الأولى في 1 نيسان 2002. في العام 2003 تم نقله إلى مصر حيث بقي لعدة سنوات. في العام 2010 عاد إلى حراسة الأراضي المقدسة وأرسل إلى عمّان (الأردن). بعد ذلك تم نقله إلى اللاذقية في سوريا، ومن ثم قدم نفسه لخدمة الجماعة المسيحية في اليعقوبية (في منطقة جسر الشغور التابعة لمحافظة إدلب، سوريا)، التي أصبحت تحت خطر كبير منذ وقوعها تحت سيطرة جبهة النصرة.

Communique of the Custody of the Holy Land

During the late afternoon of Saturday 4 July, we lost the contact with Father Dhiya Aziz, an Iraqi Franciscan of the Custody of the Holy Land, parish priest at Yacoubieh (Province of Idlib, district of Jisr al Chougour, Syria).

Some militants of an unknown armed brigade, perhaps connected with Jahbat al-Nusra, came to take him away for a brief interview with the Emir of the place. From that moment we do not have any more news and we are unable to trace his whereabouts at the present moment.
We are doing everything possible to locate the place of his detention and secure his release.

We entrust him to the prayers of all.

Below, you could find some information about Fr. Azziz. Please, find enclosed his photo
Fr. Dhiya Aziz ofm was born at Mosul, the ancient Niniveh, in Iraq, on 10 January 1974. After some studies at the Medical Institute of his city, he embraced religious life and after the novitiate at Ain Karem he made his first profession of the religious vows on 1 April 2002. In 2003 he transferred to Egypt, where he remained for many years. In 2010 he came back into the Custody and was sent to Amman. Subsequently he was transferred to Syria, at Lattakia. He then rendered himself voluntarily willing to assist the community of Yacoubieh, in the region of the Orontes (province of Idlib, district of Jisr al-Chougour), which has become particularly dangerous since it fell under the control of Jahbat al-Nusra.

» custodia.org
© 2011 Terra Sancta blog   |   privacy policy
custodia.org    proterrasancta.org    cmc-terrasanta.com    terrasanta.net    edizioniterrasanta.it    pellegrinaggi.custodia.org